HEInnovate szakmai fórum Budapesten

HEInnovate - innovatív, kezdeményező, vállalkozó felsőoktatás - szakmai fórum Magyarországon

Az Európai Bizottság a Tempus Közalapítvány közreműködésével Magyarországon is megrendezte az Európában mintegy 20 helyszínen megvalósuló HEInnovate szakmai fórumot, amely fókusztémája a felsőoktatási intézmények innovatív kezdeményező képességének, vállalkozókészségének fejlesztése.


A fórum keretében magyar és szomszédos országokbeli felsőoktatási intézmények 3-5 fős delegációi -intézményvezetők, oktatók, nemzetközi vagy tanulmányi osztályon dolgozók, illetve az intézmény üzleti és regionális partnerei - vettek részt. A delegáltak a HEInnovate online önértékelő kérdőív kérdései mentén vitatták meg, milyen jó gyakorlatokat folytatnak, illetve melyek azok a fejlesztendő területek, amelyek elősegíthetik a kezdeményező szellem megjelenését saját intézményük működési folyamataiban. A rendezvény végén a résztvevők intézményi jógyakorlat bemutatót hallhattak, majd lehetőség nyílt a magyar és nemzetközi résztvevők közötti informális kapcsolatépítésre és tapasztalatcserére.


A cél, hogy a műhelyen szerzett tapasztalatokat a résztvevők saját intézményükben terjesszék és a felvázolt fejlesztési irányvonalak mentén stratégiát dolgozzanak ki saját egyetemük vállalkozó készségének fejlesztésére.
http://HEInnovate.eu

 


A HEInnovate az Európai Bizottság és az OECD közreműködésével neves szakemberek által kidolgozott önértékelő kérdőív, mely az intézmény keretein belül széles körben alkalmazható. Segítségével felmérhető, hogy az egyes területeken dolgozók – menedzsment, oktatási, adminisztráció – hogyan ítélik meg az intézmény innovatív és vállalkozói potenciálját.
A HEInnovate honlapon az érdeklődő intézmény személyre szabott iránymutatást, tanácsokat kap, valamint esettanulmányokat és jó gyakorlatokat tanulmányozhat: hogyan lehet fejleszteni az intézményi menedzsmentet, az oktatási-tanulási módszereket, a nemzetköziesedést, az értékelő és visszacsatolási folyamatokat, hogyan növelhető az oktatási színvonal, hogyan javítható a szolgáltatások minősége, s ezáltal hogyan növekedhet az intézmény versenyképessége.