IKT eszközök innovatív alkalmazása a felsőoktatásban
Innovatív oktatási módszerek – szakmai műhely - 2. állomás
2014. április 8-án sikeresen lezajlott a felsőoktatás nemzetköziesedése, nemzetközi láthatóság növelése, a versenyképesség, az oktatási minőség- és szolgáltatásfejlesztésének elősegítése érdekében, a Campus Hungary és a TANDEM program keretében szervezett 'Nemzetközileg versenyképes tanulásszervezés a felsőoktatásban' c. szakmai műhelysorozat 2. szakmai műhelye „IKT eszközök innovatív alkalmazása a felsőoktatásban" címmel.
A következő műhelyek tervezett időpontja 2014. május 13. Intézményi digitális portfólió, tudománymenedzsment, és 2014. június 3. E-learning, MOOCS témában.
A műhelyt Ollé János nyitotta előadásával, melyben bemutatott néhány egyszerű, ingyenesen hozzáférhető és mindenki által könnyen elsajátítható programot és alkalmazást, amelyek használatával a felsőoktatási intézmények oktatói interaktívabbá, közösségibbé és motiválóbbá tudják tenni az oktatási-tanulási folyamatot.
A hozzáférhetőség vezérfonalát követve Abonyi-Tóth Andor arról beszélt, hogy milyen programok és módszerek alkalmazhatók a speciális igényű hallgatók számára is elérhető és használható tananyagok fejlesztésekor.
Kocsis Imre és társai a BME-ről egy oktatási felhőben megvalósított új oktatási modellről tartott bemutatót a résztvevőknek.
Molnár György szekciójában a felsőoktatásban a tanulást, a feleltetést, értékelést támogató IKT alkalmazások áttekintő előadása után, a résztvevők gyakorlatban is kipróbálhatták a közös online dokumentumszerkesztéshez használható, illetve egy webinárium szervezéséhez szükséges programokat.
Abonyi-Tóth Andor a QR és az AR felsőoktatási alkalmazási lehetőségeiről tartott bemutatót az érdeklődőknek.
Ruttkay Zsófia, Bényei Judit, Forstner Bertalan egy multidiszciplináris fejlesztés eredményeit mutatta be Digitális Múzeum címmel, ahol különböző területeken – iparművészet, informatika - tanulmányokat folytató diákok együttműködéséből IKT támogatott, interaktív kiállítás készült.
Kristóf Zsolt egy 3D-s virtuális térben megvalósított tanulástámogató, önellenőrző tanulási környezet működését szemléltette. Érdekes volt látni, hogy az éppen egy zárthelyi dolgozatra készülő diákok avatarjai hogyan mozognak a képernyőn.
A műhely ideje alatt Lévai Dóra az ELTE PPK oktatója a la carte, személyre szabott konzultációt tartott az érdeklődőknek online közösségi tanulásszervező programok, alkalmazások használatáról.